Öğrencilerimizin, Matematiğin tüm evreni anlamak ve anlamlandırmak için, insan zihninin keşfettiği en önemli araç olduğunun farkına varmalarını sağlamak
Matematiğin pratik alanda kullanımını fark ettirmek
Bir problemin birden fazla çözüm yollarının olabileceğini göstermek, bu çözüm yollarının bireysel ve grup olarak sorgulanmasını sağlayan aktiviteler düzenlemek
Dersin yapısına ve içeriğine uygun olan etkin, geçerli ve güncel öğretim metotları uygulamak
Öğrencilerin bireysel farklılıklarına yönelik akademik çalışmalar hazırlamak
Öğrencinin çeşitli olay ve olgularda yer alan sebep sonuç ilişkisini yorumlayabilmesini sağlamak
Sözel ifade ile sayısal düşünme becerisini bir arada kullanmayı kazandıran çalışmalar
Sayısal (ya da soyut olabilir) düşünme ile dil ilişkisini görmelerini ve yetkin kullanabilmelerini sağlamak
Eğitim felsefemize uygun uluslararası programları ve yaklaşımları takip etmek ve en uygun olanları ders hazırlıklarında kullanmak
Öğrencinin, Matematiksel kavramları öğrenmesini, bu kavramların birbirleriyle ilişkilerini görmesini ve diğer bilimlerle ilişkisini fark edip, öğrendiklerini transfer edebilmesini sağlamak
Matematiksel düşünme süreçlerindeki bireysel akıl yürütme, analiz-sentez yapabilme ve kendi stratejilerini geliştirebilme becerilerini öğrenciye kazandırmak ve onlara bu süreçlere uygun uygulama alanları yaratmak
Öğrencinin, Matematiksel süreçlerle ilgilenirken dikkatli, özenli, sabırlı, sorumlu ve istekli olunması gerektiğini keşfetmesini sağlamak